1972 yılında Mersin’de dünyaya geldi.
1993 yılında Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde sanat eğitimine başladı.
1997 yılında Prof. Cebrail Ötgün rehberliğinde Lisans eğitimini tamamladı.
1998 yılında aynı üniversitede Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı.
2001 yılında “Resim Sanatında Plastik Bir Değer ve Kavram Olarak Işık” başlıklı teziyle 2001 yılında Yüksek Lisans derecesini aldı.
2002 yılında Sanatta Yeterlik Eğitimi almak üzere Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’ne atanması dolayısıyla İzmir’e yerleşti.
2003 yılında Prof. Mümtaz Sağlam’dan aldığı “Eleştiri Metinleri” adlı dersin etkisiyle kuramsal çalışmalara ağırlık vererek yapıt çözümleme ve eleştiri metinleri yazmaya yöneldi.
2006 yılında İzmir’de yayınlanmakta olan İzmir Gündem adlı yerel gazetenin kültür-sanat sayfasının editörlüğünü üstlendi.
2006 yılı itibariyle çeşitli ulusal sanat dergilerinde eleştiri yazıları yayımlanmaya başladı.
2007 yılında İzmirli sanatçı Kadir Ata’nın sanat hayatını içeren bir kitabı kaleme aldı.
2007 yılında Rh+ Artmagazine adlı derginin 40. sayısında “Yapıtı Kavram, İmge ve Nesne Olarak Okumak” başlığı ile dosya editörlüğü yaptı.
2008 yılında Rh+ Artmagazine adlı derginin 51. sayısında “Öteki Yapıt: Çağdaş Sanat Sürecinde Ötelenen Resmin Yoksullaştırılması Düşüncesi” başlığı ile dosya editörlüğü yaptı.
2010 yılında Sanatta Yeterlik Eğitimini “Donald Kuspit ve Jean Baudrillard’da Sanatın Sonuyla İlgili Tartışmalar Bağlamında Yeni Yapıt Üretme Dinamikleri” başlıklı teziyle bitirdi.
2010 yılında Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümüne döndü.
2012 yılında Kristin Saleri’nin sanatı üzerine yayınlanan kitapta “Kristin Saleri Resminde Folklorik Algı Üzerine” başlıklı bölümü yazdı.
2012 yılında Yardımcı Doçent, 2015 yılında ise Doçent oldu.
Teorisyen/yazar kimliğinin yanı sıra sanat üretimini de sürdüren Orçun Çadırcı’nın ulusal ve uluslararası pek çok karma ve kişisel sergileri bulunmaktadır.
Seçilmiş Kişisel Sergiler
2019, “Düş/le/mek” MTSO Sanat Galerisi, Mersin
2018, “Mekan Özetleri 2”, Atölye Art Sanat Galerisi Akdeniz/Mersin
2018, “Mekan Özetleri”, Korart Galeri, Adana
2016, SRG “U+ Vol 1”, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Sanat Galerisi, Mersin
2015, “1:1”, Mersin Resim Heykel Müzesi Devlet Güzel Sanatlar Galerisi
2013, “Olay Yeri – Girilmez” (Entalasyon), Merkon İş Merkezi, A1 Yenişehir/Mersin
2013, "Karanlıkta" (Enstalasyon), Merkon İş Merkezi, A3 Yenişehir/Mersin
2011, “Minör Temas II”, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Sanat Galerisi
2010, “Minör Temas”, H2B Sanat Merkezi Alsancak/İzmir
Sanatı Hakkında
Orçun Çadırcı’nın sanatı kişisel tarihinin kısa envanterinden inşa edilmiş bir rapordan ibarettir. Geçmişler ve nostaljiler, üretmemize, gelecekler kurgulamamıza, şimdide içkin deneyimler edinmemize yarar. Deneyimlerimiz, kişisel tarihimizin, anlama yöntemimizin ve bilişsel düzeyimizin referans kaynaklarıdır. Bu anlamda Orçun Çadırcı eserlerinde zamanı herhangi bir konumda, resim yaparak durdurur. Tesadüfî bir eylemsizlik anı oluşturur. Bunu yaparken de zamanın algılanabilirliğine dair en somut veriyi sağlayan ‘mekân’dan faydalanır. resimlerindeki tematik-mekân inşa edilmiş yerlerden edinilmiş izlenimleri -hafıza kodlarıyla birlikte- içerir. Çadırcı serbest çağrışımlarla belirlediği toposlarında adeta, deneyimlerinin ve akıl yürütmelerinin çıktısını özetler. Bu parçaların seçimi, akademik kariyeri boyunca çalışma alanını oluşturan ‘çağdaş yapıt’ ‘modernite’, ‘post-modernizm’ gibi kavramlar ve bu kavramlarla ilişkili nesneler tarafından çerçevelenir. Zamanı durdurmanın bir diğer yolu da ölçeklerle oynamaktır. Çalışmalarının her parçasında karşılaşılan tek figürün boyutu, Orçun Çadırcı’nın resimlerinde; -figür orijinli- tuvale yayılan ikinci bir mekân oluşturur. Bu yeni mekânında Çadırcı, sanatçı rolünü üstlenerek, kendi oluşturduğu eylemsizliği kırar. İnsan ölçeğine göre giderek genişleyen, tuvalin sınırları dışında da genişleyeceği hissi uyandıran tuval-mekânı kurar ve hareketi tekrar başlatır. İzleyici ise, Çadırcı’nın eserleriyle karşılaşma anında, eylem üzerine düşünme fırsatı yakalar. Böylelikle -yapıtın bileşeni olarak- izleyici, profesyonel mevcuttur, yani vardır ve galeri de izleyicinin varlık alanıdır. Yani; Orçun Çadırcı’nın toposları, tuval-mekânı ve galeri; kişisel tarihinin mekânsal özetinden ibarettir.
Yükleniyor...