A&B&C SALONLARI
GALERİ SOYUT / ÇANKAYA
20 Nisan 2018 - 09 Mayıs 2018
18.00 - 20.00
Resim Sergisi
Galeri Soyut, 20 Nisan – 9 Mayıs 2018 tarihleri arasında Resul Aytemür’ün 28. kişisel sergisi ’Güncel, Muhalif ve Coşkulu’yu sanat severler ile buluşturuyor. Resul Aytemür’e ait eserler 9 Mayıs kadar Galeri Soyut A, B ve C salonunda izlenebilir.
Resul Aytemür’ün ‘’Güncel, Muhalif ve Coşkulu’’ adlı resim sergisi 20 Nisan 2018’de Galeri Soyut’ta izleyicileriyle buluşuyor. Sergi 9 Mayıs 2018 tarihine kadar Galeri Soyut’un A-B-C Salonlarında ve wp.galerisoyut.com.tr sayfasından 3D olarak da izlenebilir.
Resul Aytemür resmi ile ilgili, Nihat Pehlivan aşağıdaki değerlendirmeyi yapmaktadır.
‘’Bir kısım ressamlar 90’lı yıllarda disiplinler arasında epey bir kafa karışıklığı yaşadı. Bu kapsamda yer alanlara İki boyutlu tuval yetmez oldu. İşin içine üçüncü boyutu katmak, böylelikle başka bir zenginlik yakalamak peşine düştüler; olmadı! 21.’inci yüzyılın ilk çeyreğine ulaştığımızda tuval resmi, pop art dönemi sonrasında yaşadığı bu gerilimli yolculukta klasik anlayışa geri döndü. Başka bir araştırma başladı. Yeni gerçekçilik! Bu akım üzerinden tuval resmi artık sadece güzel sanat eseri olarak görülmüyor. Bir düşünce aktarımı, somut bir duruma işaret eden muhalif kimliğin de dışavurumu olarak ifade edilebiliyor. Bu totaliter rejimlerdeki sloganist anlatımdan farklı olarak bireysel bir politik duruştur. Ressam sanatçı duyarlılığı içinde düşünce aktarımını gerçekleştirir. Bu noktada artık desenden, figürden ziyade anlatının önem kazandığı biçimin sınırsızlaştığı, yer yer alışıldık kalıpların dışına çıkmanın özgürlük alanı olarak değerlendirilebilir olduğu bir yüzeye geçilir. Her ne kadar son dönemlerde çeşitli siyasal düşüncelerin etkisi altında galericiler soyut resme ağırlık verdilerse de figür ön plana geçmekte gecikmedi. İnsanlar figürün anlamını bir kez daha ama bu defa farklı yönden sorgulamaya başladılar. Kısaca resim nitelik olarak önem kazanmaya başladı.’’
‘’Figür akademik bulunur bu nedenle izleyici figür resmine mesafelidir. Öte yandan figüre alışan göz soyuta mesafe koyar geçişler zorlaşır hatta yer yer imkansızlaşabilir. Bana göre kompozisyon temelini desen ve anlatıda bulur. Figür Kompozisyonu gerçeğin yeniden yapılandırmasından başka bir şey değildir; kurgusalın ardındaki yeni ve görünenin altındaki yalın gerçek!’’
‘’Resul Aytemür sadece görünen gerçeğin peşinde koşan bir ressam değildir. İzler, araştırır, anlar ve anlatısına zemin hazırlar. Hep böyleydi. Olgunlaşmış bir düşünce direnir, Resul böylesi bir direnişi sessiz ve derinden devam ettirdi. 20 yıl önce onun tuvaline baktığımda gördüğüm derin pentür varlığını aynen sürdürüyor. Okşanmış bir boya söz konusu değil elbet ama kavga edilip dayak yemiş bir tuvalden de söz edemeyiz. Kendine göre dokusu olan bir boyası var. Bu kalıplaşmış pentür anlayışının tekil bir yorumu. Öte yandan kompozisyonlarında uzun süredir içinde bulunduğu Beyoğlu’nun aykırı insancıklarını izlediğini görüyorduk. Bugün büyüyen tuvallerine herkesi dahil ediyor. Sadece ayrıksı olanı değil iyiyi, kötüyü, var olanı, olmaya çalışan herkesi görebiliyoruz. Bazen kıskanç bir sevgili, zavallı bir mülteci, direnişçi, devrimci, dayak, kan, ihanet derken bir bakıyorsunuz ki alaya alınmış bir gelenek karşımıza çıkıyor.’’
Resul Aytemür, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü, Neşet Günal Atölyesi’nden 1978 yılında mezun oldu. Aytemür resimlerinin konularını neredeyse tamamen İstanbul’un güncel yaşamından alır. Sanatçı parklar, çöplükler, semt pazarları, otobüs durakları gibi kentin, sıradan yapısını ele aldığı kadar polis ve göstericilerin karşı karşıya geldiği yürüyüşler, gece klupleri, genelevler ve fahişeleler gibi sıradışı olay ve yaşamları da inceler. Her durumda Aytemür’ün resimlerinde canlılık, cümbüş ve kargaşa göze çarpar; karakterlerin yaşama çabaları, kaygıları ve dramları ön plandadır. Aytemür’ün konularını ele alış biçimi O’nun Sarı, kırmızı, yeşillere geniş yer verdiği ve parlak tonlarda kullandığı renk anlayışıyla birlikte kendine has oldukça vurgulu bir anlatıma dönüşür.
Sanatçı Beyoğlu'ndaki atölyesinde çalışmalarını sürdürmektedir.
1951 Malatya’da doğdu.
1978 İ.D.G.S. Akademisi Resim Bölümü Neşet Günal Atölyesi’nden mezun oldu.
Halen Beyoğlu’ndaki atölyesinde çalışmalarına devam etmektedir.
1991 Teşvikiye Sanat Galerisi - İstanbul
1993 Ramko Sanat Galerisi - İstanbul1994 Ramko Sanat Galerisi - İstanbul
1995 İMKB Sanat Galerisi - İstanbul
1995 4.İstanbul Sanat Fuarı, Ramko Sanat Galerisi
1996 Reform Sanat Galerisi - İstanbul
1997 Emlak Sanat Galerisi - İstanbul
1997 Kızıltoprak Sanat Galerisi - İstanbul
1998 İş Bankası Parmakkapı Sanat Galerisi - İstanbul
2002 Artium-Orjin Sanat Galerisi - İstanbul
2003 Toyan Sanat Galerisi - Ankara
2003 Art-İst Sanat Fuarı - İstanbul
2004 Art-İst Sanat Fuarı - İstanbul
2005 Akademililer Sanat Merkezi - İstanbul
2005 15. İstanbul Sanat Fuarı - İstanbul
2006 Koşuyolu Sanat Galerisi - İstanbul
2006 Art İstanbul Sanat Fuarı - İstanbul
2008 Akademililer Sanat Merkezi - İstanbul
2009 Casa Dell’Arte Sanat Galerisi - İstanbul
2010 Soyut Sanat Galerisi - Ankara
2010 “Bellek İzleri” Artgalerim Sanat Galerisi - İstanbul
2012 “657 ve Diğerleri” Akademililer Sanat Merkezi - İstanbul
2013 “Kargaşa” Port Art Galeri - Ankara
2015 “Pervasız Coşku” Akademililer Sanat Merkezi, 25. İstanbul Sanat Fuarı - İstanbul
2016 “Öteki Yüzler” Summart Sanat Merkezi - İstanbul
2016 “Curcuna” Casa dell’Arte Galeri, Bodrum
2018 “Güncel Muhalif ve Coşkulu” Soyut Sanat Galerisi - Ankara
Yükleniyor...