27 Kasım – 12 Aralık 2015 tarihleri arasında Galeri Soyut’ta izleyicilerle buluşacak olan “Figür-Yorum / Genç Buluşma” isimli karma sergi, ülkemizde figüratif resim alanında üretim yapan genç sanatçıları bir araya getiriyor.

Sergiye Katılan Sanatçılar: Cansu Kahraman, Çağla Sarıdoğan, Emre Lüle, Engin Korkmaz, Ezgi Ekim Can, Fatih Karakaş, Xanım Tagıyeva, Ömer İnan, Nilay Sayrav, Sefa Karakuş, Serkan Varol, Sertap Yeğin, Sevinç Çiftçi, Tayfun Gülnar, Tünay Tunç, Yiğit Altıparmakoğulları

ENGİN KORKMAZ (1971)

Engin Korkmaz, 1972 yılında Erzurum'un İspir ilçesinde doğdu. Sanata olan ilgisini erken yaşlarda keşfeden Korkmaz, 1992 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi bölümünden mezun oldu. Akademik kariyerine devam ederek, 1997 yılında Uludağ... Devamını oku

SERTAP YEĞİN (1974)

Sertap Yeğin, 1974 yılında Erzurum'da doğdu. 1999 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Bölümü'nden mezun olduktan sonra, 2003 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nde yüksek lisans eğitimini... Devamını oku

FATİH KARAKAŞ (1975)

1975 doğumlu Fatih Karakaş, 1996 yılında o zamanki adıyla Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi resim bölümünü kazandı.Prof.Neşe Erdok,Prof.Nedret Sekban ve Doç.Ahmet Umur Deniz atölyesinde öğrenimini tamamladı. Yan dal olarak... Devamını oku

SEVİNÇ ÇİFTÇİ (1976)

1976’da İstanbul’da doğdu. 1997 yılında M.Ü.G.S.F resim bölümünden mezun oldu. Sinema ve televizyon alanında sanat yönetmenliği mesleğini 10 yıl boyunca sürdürerek, birçok proje için kostüm ve dekor tasarımı gerçekleştirdi.... Devamını oku

SERKAN VAROL (1977)

1977 Yılında Giresun'da doğan Serkan Varol, 1996 yılında giriş yaptığı Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölumü Neş'e Erdok atölyesinden 2003 yılında mezun oldu.Çalışmalarına İstanbul'da ki atölyesinde devam etmektedir.Sergiler;2015... Devamını oku

YİĞİT ALTIPARMAKOĞULLARI (1977)

1977 yılında Bursa’da doğdu1998 - 2003 MSÜ GSF Resim Bölümü, İstanbul.2003 - 2006 MSGSÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Bölümü, Yüksek Lisans, İstanbul.2008 - 2013 MSGSÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anasanat Dalı... Devamını oku

EMRE LÜLE (1982)

Emre Lüle 1982 yılında Ankara’da doğdu. 2006 yılında Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grak Tasarım Bölümü’nden mezun oldu. Üniversite yıllarından itibaren endüstriyel tasarım üzerine yoğunlaştı ve üniversite... Devamını oku

TÜNAY TUNÇ (1987)

2005'te Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü'nden mezun oldu. 2010'da Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nden; Neşe Erdok, Nedret Sekban, Ahmet Umur Deniz Atölyesi'nden mezun... Devamını oku

NİLAY SAYRAV (1989)

Bursa / 19892007 – 2012 Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde Prof. Nedret Sekban, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Umur Deniz eğitmenliğinde lisans eğitiminin ardından aynı üniversitede, 2015 – 2019 Resim Anasanat Dalı... Devamını oku

CANSU KAHRAMAN (1991)

1991 yılında Bursa’da doğdu. 2009 yılında Bursa Zeki Müren Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinden mezun oldu. 2010 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünü kazandı. Halen 3 nolu, Prof. Nedred Sekban ve Yrd. Doç. Ahmet Umur Deniz’in... Devamını oku

EZGİ EKİM CAN (1991)

Ezgi Ekim CAN1991 yılında Bursa'da doğdu.2011 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü'ne girdi.Halen Prof . Nedret Sekban Yard.Doç Ahmet Umur Deniz Atölyesi'ndeöğrenimine devam etmektedir.... Devamını oku

HANIM TAGIYEVA (1991)

Hanım Tağıyeva/1991 Bakü-İstanbulEğitim2011 yılında Azerbeycan Devlet Ressamlık Akademisini Prof.Resul Huseyinov veDoc.Tarana Agayeva eğitmenliğinde Grafik (Baskı sanatları) Bölümünden mezunolmuştur.2013 yilından itibaren Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar... Devamını oku

ÖMER İNAN (1991)

Ömer İnan,1991 İstanbul’da doğdu. 2010 yılında Mimar Sinan ÜniversitesiGüzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’ne girdi. Halen Prof.Nedret Sekban, Yard. Doç. Ahmet Umur Deniz Atölyesindeöğrenimine devam etmektedir.Sergiler,2012 First... Devamını oku

SEFA KARAKUŞ (1992)

1992 yılında İstanbul'da doğdu.2010 yılında Avni Akyol Güzel Sanatlar Lisesi’nden mezun oldu.2017 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden mezun oldu.Sanatçının eserlerinde, plastik değerler her zaman arka plandaki varlığını... Devamını oku

TAYFUN GÜLNAR (1992)

Tayfun Gülnar Avni Akyol Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü'nden 2009 yılında mezun olduktan sonra lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümü’nde aldı.Tayfun Gülnar, açık manzaralar ve... Devamını oku

FİGÜR-YORUM

Konu ne zaman sanat olsa, söz dönüp dolaşıp sanatın konusunun insan olduğuna gelir. Mağara resimlerinden beri sayısını bilmediğimiz bin yıllar boyunca insanlar iz bırakabildikleri her yüzeye sevinçlerini, korkularını, üzüntülerini, hayallerini ve hayalkırıklıklarını; sözle anlatamayacakları, yazıyla ifade edemeyecekleri milyon çeşit duygularını aktarmışlardır. Yıllar geçmiş, malzemeler değişmiş, yeni anlatım biçimleri bulunmuş, konular çeşitlenmiş, çoğalmış ama insan, her zaman sanatın merkezinde kalmıştır. Çünkü sanat insana, insan olmaya dairdir. Bu nedenle de tarih boyunca insanlığın geçirdiği tüm merhalelerin; savaşların, kıyımların, güç ve iktidar hırslarının, refahın ve sefaletin, adaletsizliklerin ve de mücadelelerin birey üzerinde bıraktığı etkiler ve yaşamı algılama biçimindeki dönüşüm, sanat yapıtına yansımıştır. Tarihler, coğrafyalar, kültürler ve olaylar değiştikçe sanatın görünümü de değişmiş; ancak insanın özüne dair haller; aşk, tutku, sevgi, nefret, haset, kibir ve daha binlerce duygu sanat yapıtlarında anlatılmaya devam etmiştir.

Çağlar boyu görsel ideolojinin belirleyicisi olarak ayrıcalıklı bir yeri olan resim sanatı, sürekli biçim değiştirip yeni görünümlere bürünse de içinde barındırdığı insani öz nedeniyle figüratif anlatım her zaman önemini korumuştur. Günümüzde de insanı doğrudan ilgilendiren her türlü sorunsal figüratif resmin konusu olmaya devam etmektedir. Resim ve heykel gibi geleneksel sanat pratiklerinin yanında dijital teknolojilerin de gelişmesiyle birlikte yaygınlık kazanan yeni kategoriler 2000’li yıllarda Türkiye’deki sanat ortamının çoğul bir görünüme bürünmesine neden olmuştur. Disiplinlerarası uygulamaların da çoğaldığı günümüzde yüzeye farklı müdahalelerle yapılan uygulamalar resim sanatının yüzey estetiğine doğru evrilmesine yol açmıştır. Ancak modernizmin içe dönük ‘formalist kast’ını uzun süre önce aşan Postmodern algı, sanat üretiminin -hiç bir biçimsel anlayış ve üslubun diğerinden daha üstün olmadığı- demokratik bir yapıya doğru evrilmesine olanak sağlamıştır.

Aynı anda ve bireysel olarak üretilen klasik, gerçekçi, romantik, fantastik, izlenimci, kübist, sürrealist, soyut yada pop anlayıştaki resim pratikleri de günümüzde bu demokratik ve çoklu yapıya katkı sunmaktadır. Öte yandan yüzey problemleri ve estetik kaygıların sanat üretimini düşünsel mecradan uzaklaştırması ve pentürün çekim gücüne kapılarak yapıtın biricikliğine teslim olma kaygıları, ‘kavramsal resim sanatı’ olarak tanımlanan yeni bir kategorinin oluşmasına neden olmuştur. Multidisipliner üretim anlayışı ile resim sanatının tarihsel birikimini bir araya getirmeye yönelik çabalar, resimsel olmayan bir resim anlayışını gündeme getirmiştir. Ancak resim sanatının çağdaşlığı her durumda biçimsel yenilenme ile açıklanabilecek bir olgu değildir. Çağdaş resim sanatının parametrelerini belirlemeye yönelik sorgulamalar, dil ve anlam arasındaki ilişkinin dönüşümüne odaklanmıştır.

Dili kapalı bir sistem olarak gören yapısalcı yaklaşımlara meydan okuyan çağdaş sanat pratikleri, Derrida’nın dilin çoğul anlam üretme potansiyeline yönelik görüşlerinden ivme kazanmıştır. Dilin belirsizleşmesi sanat yapıtının anlamını da muğlak bir zemine kaydırmıştır. Yapıbozumcu bir farkındalıkla dil ve iletişimin doğasına yönelen sorgulamalar, sanat yapıtında gönderge-gösteren-gösterge-gösterilen arasındaki tekabüliyet ilişkisini yıkmaya odaklanmıştır. Bunun sonucu olarak imgenin bir anlama işaret etme zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Öte yandan sanatçının kendisini klasik anlatımcı olarak konumlandırdığı yapıtlarda kullanılan yapıbozum yöntemi eğretileme ve ironinin okunmasını kolaylaştırmaktadır

Klasik öğretiyi takip eden pek çok sanatçı, resim yüzeyinde imgenin kurgulanması bağlamında geleneksel olanı, kendi konumunu değiştirmek suretiyle aşmayı başarmıştır. Sanatçı artık ne dışarıdan bakan bir gözlemci ne de düz bir hikaye anlatıcısı değildir. Çağdaş sanatçı, resim yüzeyinde kendini nesneleştirdiği ölçüde çağdaşlığı yakalamış görünmektedir. Bu yüzey, içsel deneyimlerin dışavurum aracına dönüşürken yakın geçmişin gerçekçilik anlayışı yerini öznel gerçekliklere bırakmıştır. Artık sergilenen, ne ustalalıktır ne idealize edilmiş bir suret. Parçalanmış kimlikler üzerinden izleyicinin belirsizlik, çeşitlilik, heterojenlik, karmaşıklık, görecelik ve parçalanmışlık kavramları ile yüzleşmesi istenir. Kuşkusuz bunda büyük anlatıları reddeden postmodern teorilerin etkisi vardır.

İdeolojilerin perspektifinden gerçekliği anlamaktan vazgeçen sanatçı/birey kendisine dayatılan gerçekliği yansıtmak yerine yapıtında kendi gerçekliğini kurgulamaya başlamıştır. Bunun sonucu olarak da kendi kişisel hikayesine, sıradan olaylara ve büyük bir hızla akıp giden yaşamın içinde gözden kaçan, farkedilmeyen ayrıntılara odaklanmıştır. Bu durum sanat üretimine sınırsız bir konu zenginliği olarak yansımış ve insanı ilgilendiren her türlü mesele öznel bakış açılarıyla yeniden kurgulanmıştır.

27 Kasım – 12 Aralık 2015 tarihleri arasında Galeri Soyut’ta izleyicilerle buluşacak olan “Figür-Yorum / Genç Buluşma” isimli karma sergi, ülkemizde figüratif resim alanında üretim yapan genç sanatçıları bir araya getiriyor. ‘İnsan’ı merkeze alarak gerçekleştirdikleri yapıtlarında özgün bir biçim dili geliştirmiş olan bu sanatçıların hepsi de tuval üzerinde kendilerine sunulan gerçeği değil, kendi gerçekliklerini kurgularken eski ustalardan ayrılıyorlar. Büyük hikayeler yada üst anlatılara yönelmektense sıradan olanı hayatın içinde gözden kaçan ayrıntıları büyük bir samimiyetle dile getiriyorlar.

– Meryem Uzunoğlu, Mayıs 2015

Haftanın Seçkisi

Yükleniyor...