1979 yılında Karaman'da doğdu ve ilk ve orta öğrenimini İzmir'de tamamladı. Lisans eğitimine 2006 yılında Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü'nde başladı ve 2010 yılında mezun oldu. Aynı yıl Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı'nda yüksek lisans eğitimine başladı ve 2013 yılında bu programdan mezun oldu. Sanatçı akademik kariyerine devam ederek 2016 yılında doktorasını tamamlayarak "Dr." ünvanını aldı. 2010-2012 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda Resim/Görsel Sanatlar Öğretmeni olarak çalıştı. 2013-2016 yılları arasında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü'nde sözleşmeli öğretim görevlisi olarak çalıştı. 2017 yılında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nde öğretim görevlisi olarak göreve başlayan Büyükparmaksız, 2018-2022 yılları arasında bu bölümde Resim Bölüm Başkanı olarak görev yaptı. 2022 yılında Plastik Sanatlar alanında Doçent ünvanını alan sanatçı, şu anda KSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.
Büyükparmaksız, sanatsal kariyerinin yanı sıra akademik alanda da önemli çalışmalar yapmış, çok sayıda bilimsel araştırma, makale, kitap bölümü ve bildiri yayınlamıştır. 9 ulusal sergi küratörlüğü yapmış ve birçok kez ulusal resim yarışmalarında jüri üyeliği yapmıştır. Bazı eserleri özel ve kamu kurumlarının koleksiyonlarında yer almaktadır. Ayrıca sanatçı 2009 yılında Gelibolu Anma Resim Yarışması’nda “Üstün Yetenek Belgesi” ve 2010 yılında “Rektör Ödülü” ile ödüllendirilmiştir. Sanatçının bugüne kadar üçü uluslararası, üçü ulusal olmak üzere toplam altı kişisel sergisi bulunmaktadır. Ayrıca sanatçı ulusal ve uluslararası düzeyde birçok karma sergi ve çalıştaya katılmıştır.
Sanat Perspektifi;
Mehmet Ali Büyükparmaksız’ın sanat anlayışında figüratif sanattan soyutlamalara, geleneksel yaklaşımlardan çağdaş sanat pratiklerine kadar birçok farklı tekniği bir arada kullandığını söylemek mümkündür. Büyükparmaksız, felsefi açıdan çok katmanlı bir yapıya sahip eserlerinde soyut dışavurumcu bir tavırla geometrik ve soyut formları kullanarak izleyiciyi sürekli sorgulamaya teşvik eder. Bu bağlamda sanatçı eserlerinde bireyin iç dünyası, içsel çatışmalar, modern yaşamın getirdiği yabancılaşma, yalnızlık, toplumsal baskılar ve sorunlar, varoluşsal temalar ve belirsizlik, boşluk, yıkım ve yeniden inşa kavramlarını ele alır. Bu temalar toplumsal eleştiriyi de içerir. Sanatçının psikolojik etkilere sahip bu eserlerinde renkler, biçimler ve imgeler büyük önem taşır. Bu biçimler, renkler ve imgeler izleyicinin görsel algısını soyut bir anlatı aracı olarak yorumlamasına olanak tanır. Sanatçı, geleneksel resim tekniklerinin (yağlıboya ve akrilik gibi) yanı sıra, farklı malzemeler kullanarak tuval üzerinde farklı dokular yaratır. Sanatçı, figürleri gerçekçi bir şekilde tasvir etmek yerine, kendisine onları hatırlatan parçalardan yola çıkar ve figürler, insan yüzleri ve bedenleri metaforik bir ifade aracı haline gelir.
Yükleniyor...