FİGÜR/YORUM 6 - DELİLİK

Figure/Interpretation 6 - Madness

Resim&Heykel Sergisi - Painting&Sculpture Exhibition

 3 – 22 Mayıs 2019     A&B Salonları

Galeri Soyut, 3 – 22 Mayıs 2019 tarihleri arasında 14 sanatçının katılımıyla gerçekleşecek Figür-yorum ‘Delilik’ isimli proje sergisini sanatseverlerle ile buluşturuyor.  Bu özel sergi 22 Mayıs tarihine kadar Galeri Soyut A ve B salonunda görülebilir. 

Sergiye katılan sanatçılar: Adem BAŞPINAR, Ahmet YEŞİL, Ali HERİSCHİ, Azimet KARAMAN, Buğra ÖZER, Engin KORKMAZ, Ercan AYÇİÇEK, Erol PELİOĞLU, Erdi KORKMAZ, Mine POYRAZ, Necmettin ÖZLÜ, Nurettin AKKAYA, Sema ÖCAL, Sertap YEĞİN

Gallery Soyut, between 3 – 22 May 2019, with the participation of 14 artists to participate in the exhibition of Figure-Interpretation ‘Madness’ project brings together wtih art lovers.

KISAYOLLAR:

Sergideki eserleri görüntülemek için tıklayınız.

Sergi kataloğunu incelemek için tıklayınız.

Sergiyi 3 boyutlu gezmek için tıklayınız.

Sanatçı özel sayfalarına gitmek için tıklayınız.

DELİLİK

” İçinde bir tutam delilik olmayan hayat eksik bir hayattır. ” – Paulo Coelho

” Eğerdeli delilikte direnseydi bilge olurdu. ” – William Blake

” Deli dedikleri aklın esaretinden kurtulmuş olanıdır.” – M. Rasim Mutlu

” İnsanın doğasında akıllılıktan çok delilik vardır.” – Francis Bacon

” Deha ile delilik arasında incecik bir çizgi vardır. Ben bu çizgiyi sildim .” – Oscar Levant

” Delilik dediğiniz duyguların aşırı hassasiyetinden başka bir şey değildir .” – Edgar Allan Poe

” Deli olmanın, delinin kendisinden başka kimsenin bilemeyeceği bir zevkivar.” – John Dryden

” Kim bilmez ki delilik, özgür bir zihin ve görülmedik bir erdemin ortaya attıklarıyla yakın kapı komşusudur.” – Montaigne

” Delilik şüphesiz aptallıktan daha iyidir delilik var olmuş bir zekanın yok oluşudur .Aptallık ise var olmamış bir zekanın var olmamaya devam edişidir .” – Albert Einstein

” Delinin yaşlısı gencinden daha delidir. ” – La Rochefoucauld

” Delilik acı çekmeyi hatırlamamak için bir yoldur. ” – Arthur Schopenhauer

” İlahi bir delilik, sıradan bir insani anlayıştan yücedir. ” – Cowper

” Delilik aynı şeyi tekrar tekrar yapıp, farklı sonuçlar beklemektir. ” – Albert Einstein

” Delilik çoğunlukla başka bir kılığa bürünmüş akıldan başka bir şey değildir. ” – Goethe

” Gerçek bilgelik deliliktir. Kendini bilge kabul etmek ise gerçek deliliktir. ” – Erasmus

” Delilik, bir insanı tımarhaneye götürecek kadar değilse, en sağlam dokunulmazlıktır. ” – Aziz Nesin

FİGÜR-YORUM
Konu ne zaman sanat olsa, söz dönüp dolaşıp sanatın konusunun insan olduğuna gelir. Mağara resimlerinden beri sayısını bilmediğimiz bin yıllar boyunca insanlar iz bırakabildikleri her yüzeye sevinçlerini, korkularını, üzüntülerini, hayallerini ve hayalkırıklıklarını; sözle anlatamayacakları, yazıyla ifade edemeyecekleri milyon çeşit duygularını aktarmışlardır. Yıllar geçmiş, malzemeler değişmiş, yeni anlatım biçimleri bulunmuş, konular çeşitlenmiş, çoğalmış ama insan, her zaman sanatın merkezinde kalmıştır. Çünkü sanat insana, insan olmaya dairdir. Bu nedenle de tarih boyunca insanlığın geçirdiği tüm merhalelerin; savaşların, kıyımların, güç ve iktidar hırslarının, refahın ve sefaletin, adaletsizliklerin ve de mücadelelerin birey üzerinde bıraktığı etkiler ve yaşamı algılama biçimindeki dönüşüm, sanat yapıtına yansımıştır. Tarihler, coğrafyalar, kültürler ve olaylar değiştikçe sanatın görünümü de değişmiş; ancak insanın özüne dair haller; aşk, tutku, sevgi, nefret, haset, kibir ve daha binlerce duygu sanat yapıtlarında anlatılmaya devam etmiştir.
Çağlar boyu görsel ideolojinin belirleyicisi olarak ayrıcalıklı bir yeri olan resim sanatı, sürekli biçim değiştirip yeni görünümlere bürünse de içinde barındırdığı insani öz nedeniyle figüratif anlatım her zaman önemini korumuştur. Günümüzde de insanı doğrudan ilgilendiren her türlü sorunsal figüratif resmin konusu olmaya devam etmektedir. Resim ve heykel gibi geleneksel sanat pratiklerinin yanında dijital teknolojilerin de gelişmesiyle birlikte yaygınlık kazanan yeni kategoriler 2000’li yıllarda Türkiye’deki sanat ortamının çoğul bir görünüme bürünmesine neden olmuştur. Disiplinlerarası uygulamaların da çoğaldığı günümüzde yüzeye farklı müdahalelerle yapılan uygulamalar resim sanatının yüzey estetiğine doğru evrilmesine yol açmıştır. Ancak modernizmin içe dönük ‘formalist kast’ını uzun süre önce aşan Postmodern algı, sanat üretiminin -hiç bir biçimsel anlayış ve üslubun diğerinden daha üstün olmadığı- demokratik bir yapıya doğru evrilmesine olanak sağlamıştır.
Aynı anda ve bireysel olarak üretilen klasik, gerçekçi, romantik, fantastik, izlenimci, kübist, sürrealist, soyut yada pop anlayıştaki resim pratikleri de günümüzde bu demokratik ve çoklu yapıya katkı sunmaktadır. Öte yandan yüzey problemleri ve estetik kaygıların sanat üretimini düşünsel mecradan uzaklaştırması ve pentürün çekim gücüne kapılarak yapıtın biricikliğine teslim olma kaygıları, ‘kavramsal resim sanatı’ olarak tanımlanan yeni bir kategorinin oluşmasına neden olmuştur. Multidisipliner üretim anlayışı ile resim sanatının tarihsel birikimini bir araya getirmeye yönelik çabalar, resimsel olmayan bir resim anlayışını gündeme getirmiştir. Ancak resim sanatının çağdaşlığı her durumda biçimsel yenilenme ile açıklanabilecek bir olgu değildir. Çağdaş resim sanatının parametrelerini belirlemeye yönelik sorgulamalar, dil ve anlam arasındaki ilişkinin dönüşümüne odaklanmıştır.
Dili kapalı bir sistem olarak gören yapısalcı yaklaşımlara meydan okuyan çağdaş sanat pratikleri, Derrida’nın dilin çoğul anlam üretme potansiyeline yönelik görüşlerinden ivme kazanmıştır. Dilin belirsizleşmesi sanat yapıtının anlamını da muğlak bir zemine kaydırmıştır. Yapıbozumcu bir farkındalıkla dil ve iletişimin doğasına yönelen sorgulamalar, sanat yapıtında gönderge-gösteren-gösterge-gösterilen arasındaki tekabüliyet ilişkisini yıkmaya odaklanmıştır. Bunun sonucu olarak imgenin bir anlama işaret etme zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Öte yandan sanatçının kendisini klasik anlatımcı olarak konumlandırdığı yapıtlarda kullanılan yapıbozum yöntemi eğretileme ve ironinin okunmasını kolaylaştırmaktadır
Klasik öğretiyi takip eden pek çok sanatçı, resim yüzeyinde imgenin kurgulanması bağlamında geleneksel olanı, kendi konumunu değiştirmek suretiyle aşmayı başarmıştır. Sanatçı artık ne dışarıdan bakan bir gözlemci ne de düz bir hikaye anlatıcısı değildir. Çağdaş sanatçı, resim yüzeyinde kendini nesneleştirdiği ölçüde çağdaşlığı yakalamış görünmektedir. Bu yüzey, içsel deneyimlerin dışavurum aracına dönüşürken yakın geçmişin gerçekçilik anlayışı yerini öznel gerçekliklere bırakmıştır. Artık sergilenen, ne ustalalıktır ne idealize edilmiş bir suret. Parçalanmış kimlikler üzerinden izleyicinin belirsizlik, çeşitlilik, heterojenlik, karmaşıklık, görecelik ve parçalanmışlık kavramları ile yüzleşmesi istenir. Kuşkusuz bunda büyük anlatıları reddeden postmodern teorilerin etkisi vardır.
İdeolojilerin perspektifinden gerçekliği anlamaktan vazgeçen sanatçı/birey kendisine dayatılan gerçekliği yansıtmak yerine yapıtında kendi gerçekliğini kurgulamaya başlamıştır. Bunun sonucu olarak da kendi kişisel hikayesine, sıradan olaylara ve büyük bir hızla akıp giden yaşamın içinde gözden kaçan, farkedilmeyen ayrıntılara odaklanmıştır. Bu durum sanat üretimine sınırsız bir konu zenginliği olarak yansımış ve insanı ilgilendiren her türlü mesele öznel bakış açılarıyla yeniden kurgulanmıştır.
11 – 23 Mayıs 2018 tarihleri arasında Galeri Soyut’ta izleyicilerle buluşacak olan “Figür-Yorum” isimli karma sergi, ülkemizde figüratif resim alanında üretim yapan genç sanatçılarla değerli ustaları bir araya getiriyor. ‘İnsan’ı merkeze alarak gerçekleştirdikleri yapıtlarında özgün bir biçim dili geliştirmiş olan bu sanatçıların hepsi de tuval üzerinde kendilerine sunulan gerçeği değil, kendi gerçekliklerini kurgularken eski ustalardan ayrılıyorlar. Büyük hikayeler ya da üst anlatılara yönelmektense sıradan olanı hayatın içinde gözden kaçan ayrıntıları büyük bir samimiyetle dile getiriyorlar.
Meryem Uzunoğlu

Aşağıdaki görsellere tıklayarak büyütebilirsiniz. Eser hakkında detaylı bilgi almak için, görselin altında yer alan eser kodunu (örn:sy1810-13) belirterek bizimle e-posta (galerisoyut@gmail.com), telefon (0312 438 86 70), whatsapp (0532 550 99 94) veya aşağıdaki formu kullanarak iletişime geçebilirsiniz. Click on the thumbnails below to enlarge it. You can contact us by e-mail, phone or using the form below.

    .

    ESERLER - ARTWORKS

    Aşağıdaki görsellere tıklayarak büyütebilirsiniz. Eser hakkında detaylı bilgi almak için, görselin altında yer alan eser kodunu (örn:sy1810-13) belirterek bizimle e-posta (galerisoyut@gmail.com), telefon (0312 438 86 70), whatsapp (0532 550 99 94) veya satın al sekmesindeki formu kullanarak iletişime geçebilirsiniz. Click on the thumbnails below to enlarge it. You can contact us by e-mail, phone or using the form on the Buy tab.

    3D SERGİ TURU - 3D VIRTUAL TOUR

    Bu sergiyi sanki galeri mekanında gezermiş gibi bilgisayarınızdan, tabletinizden veya akıllı telefonunuzdan sanal olarak gezebilirsiniz. Galeri içinde yürüyebilir, eserleri yakından inceleyebilirsiniz. 3D Sanal tur hakkında sormak istedikleriniz için e-posta veya telefon ( 0 312 438 86 70 ) ile iletişime geçebilirsiniz.  You can visit this exhibition from your computer, tablet or smartphone as if you’re traveling through the gallery. You can walk inside the gallery and look the works closely. if you want to ask about the 3D tour you can contact us by e-mail or telephone.

    fy1905-01 fy1905-02 fy1905-03 fy1905-04 fy1905-05 fy1905-06 fy1905-07 fy1905-08 fy1905-09 fy1905-10 fy1905-11 fy1905-12 fy1905-13 fy1905-14 fy1905-15 fy1905-16 fy1905-17 fy1905-18 fy1905-19 fy1905-20 fy1905-21 fy1905-22 fy1905-23 fy1905-24 fy1905-25 fy1905-26 fy1905-27 fy1905-28 fy1905-29 fy1905-30 fy1905-31 fy1905-32 fy1905-33 fy1905-34 fy1905-35 fy1905-36 fy1905-37 fy1905-38 fy1905-39 fy1905-40 fy1905-41