Alper Raif İpek

« Montaj | Montage »

Çağdaş Sanat Sergisi - Contemporary Art Exhibition

  9 – 28 Mart 2018     C Salonu

Galeri Soyut, 9 – 28 Mart 2018 tarihleri arasında Alper Raif İpek’in ilk kişisel çağdaş sanat sergisi “Montaj” ı sanatseverlerle ile buluşturuyor. Alper Raif İpek’in “Montaj” adlı sergisi 28 Mart’a kadar Galeri Soyut C salonunda görülebilir.
Gallery Soyut brings together Alper Raif İpek’s first solo contemporary exhibition named “Montage “, the dates between March 9th and March 28th with art lovers. Alper Raif İpek’s exhibition called ” Montage ” can be seen at in Gallery Soyut Hall C until 28th March. 

KISAYOLLAR:

Sergideki eserleri görüntülemek için tıklayınız.

Alper Raif İpek 1978 yılında Ankara’da doğdu. 1997’de Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü’nden mezun oldu.
2001 yılında Hacettepe Üniversitesi GSF Grafik Bölümü’nden fakülte birincisi olarak mezun oldu.
Hacettepe Üniversitesi GSE Grafik Ana Sanat Dalı’nda yüksek lisansını tamamladı ve sanatta yeterlik çalışmasına burada devam etmektedir.
Hacettepe, Karatekin, Gazi ve Selçuk Üniversiteleri Grafik Tasarım Bölümleri’nde dersler verdi.
Atılım Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü’nde dersler vermeye devam etmektedir.
Güncel sanat ve baskı resim alanlarındaki çalışmalarıyla ulusal ve uluslararası birçok proje ve sergide isleri yer bulmuştur. Alanında ödüllere sahiptir.

Ödüller:
2017 Akbank Günümüz Sanatçıları Ödülü (1.lik)
2016 3. Istanbul Tasarım Bienali (Açık Çağrı Kazananı)
2005 Conquerer Tasarım Yarışması (3.lük)
1999 Ankaralılar Vakfı Fotoğraf Yarışması (Mansiyon)
1998 Hümak Magara Fotograf Yarışması (3.lük)

Kişisel Sergi:
2018 ‘’Montaj’’ Galeri Soyut / C Salonu – Ankara

Gerçek, suret ve sahte üzerine…
Çalışmaları ulusal ve uluslararası birçok sanat projesinde yer almış grafik sanatçısı Alper Raif İpek’in ilk kişisel sergisine Galeri Soyut / C Salonu ev sahipliği yapıyor.
Grafik tasarım ve baskı öncesi hazırlık aşaması bilgisayarın olmadığı dönemlerde reprodüksiyon sürecinden geçerdi. Renk ayrımı ile elde edilen film pozitifler ışıklı masa üzerinde milimetrik kağıtlarının yol göstericiliğinde astrolon denen şeffaf asetatlara bantlanır, baskı kalıbı alınacak tam sayfa mizanpajlar oluşturulurdu. Hem bu çalışmanın hem de bu ara ürünün adına “Montaj” denirdi. Sergi adını buradan alırken çalışmalarda grafiğin bu eski tekniğinde üretiliyor. Sergi bizleri belleğimizde belki hiç bilmediğimiz bu nesli tükenmiş süreçte yolculuğa çıkarırken, çalışmalar duvardan inip baskıya gidecekmiş gibi durmaktadır.
Günümüzün temel nesnesi parayı merkeze alan çalışmalar, O’nun simgesel, kültürel, ekonomik ve tasarımsal yönlerini geri planına itici güç olarak gerçek, suret ve sahte kavramlarını alarak sorguluyor. II. Dünya Savaşı’nın Nazi Almanyası İngiliz ve Amerikan ekonomisini çökertmek için toplama kamplarında tutsak grafik ve baskı ustalarına sahte sterlin ve dolarlar yaptırır. Başlarındaysa dönemin en ünlü kalpazanı Salomon Smolianoff vardır. Bu sahteler o kadar başarılı suretler olur ki gerçeklerinden İngiliz Merkez Bankası dahi ayıramaz. Diğer yandan Bernhard Operasyonu olarak tarihe geçen bu sahteciliğin yarattığı enflasyon İngiliz ekonomisinde gerçek bir çöküntüye neden olur ve savaş sonrasında bile uzun yıllar devam eder. Sahte bir Nazi İngiliz Sterlin’in değeri bugün gerçeğinden daha fazladır.
Sergide 1, 5, 10, 20, 50 ve 100 ABD Doları’ndan oluşan seri, paranın tasarımındaki simgeselliği ona yeni eklentilerle ve üzerindeki portre sahibine yaptığı göndermelerle anlamı başka boyuta taşıyor. Bir araya getirilen simgelerin rastlantısal mı veya bilinçli mi olduğu arasında gel git yaşayan izleyici tıpkı çalışmaları da oluşturan katmanlarda olduğu gibi katmanlar arasında gerçeği bulmaya çalışıyor. Para basımında sahteciliğe karşı alınan tedbirlere benzer ayrıntılara gizlenmiş öğeler fark edildikçe izleyicide şaşkınlık yaratıyor.
Türk Lirası, İngiliz Poundu, Amerikan Doları, Hindistan Drahmisi ve Şili Pezosu’ndan oluşan çalışma ise bu paralara gerçekte ulaşılabilirken üzerlerindeki portre sahipleri hakkında bilgiye wikipedia üzerinden ulaşılamaması üzerine kurulu.
Kendisi de matbaacı bir aileden gelen grafik tasarım mezunu sanatçı bu ilk sergisinde ailevi ve mesleki tabusu “sahte para” ile flört ediyor. 13 grafik ürüne, 1 düzenleme ve 1 video artın yer aldığı paranın hayatın merkezinde çıkıp sanat merkezine alındığı sergi 9 Mart – 28 Mart 2018 tarihleri arasında farklı bir deneyim yaşamak isteyen meraklılarını Galeri Soyut / C Salonu’nda bekliyor.
Galeri Soyut, 10:00-19:00 saatleri arası tüm günler ücretsiz olarak pazar günleri ise randevu ile Yıldızevler Mahallesi Şehit Mustafa Doğan Caddesi No: 82 / A – B Çankaya/ Ankara adresinde ziyaret edilebilir.

Aşağıdaki görsellere tıklayarak büyütebilirsiniz. Eser hakkında detaylı bilgi almak için, görselin altında yer alan eser kodunu (örn:sy1810-13) belirterek bizimle e-posta (galerisoyut@gmail.com), telefon (0312 438 86 70), whatsapp (0532 550 99 94) veya aşağıdaki formu kullanarak iletişime geçebilirsiniz. Click on the thumbnails below to enlarge it. You can contact us by e-mail, phone or using the form below.

    .

    ESERLER - ARTWORKS

    Aşağıdaki görsellere tıklayarak büyütebilirsiniz. Eser hakkında detaylı bilgi almak için, görselin altında yer alan eser kodunu (örn:sy1810-13) belirterek bizimle e-posta (galerisoyut@gmail.com), telefon (0312 438 86 70), whatsapp (0532 550 99 94) veya satın al sekmesindeki formu kullanarak iletişime geçebilirsiniz. Click on the thumbnails below to enlarge it. You can contact us by e-mail, phone or using the form on the Buy tab.

    ari1803-01 ari1803-02 ari1803-03 ari1803-04 ari1803-05 ari1803-06 ari1803-07 ari1803-08 ari1803-09 ari1803-10 ari1803-11 ari1803-12 ari1803-13 ari1803-14