Ali Özhan Güneş

« Görülme Arzusu –Desire To Be Seen »

Resim Sergisi - Painting Exhibition

 28 Ocak – 16 Şubat 2011      A Salonu

Ali Özhan Güneş’in “GÖRÜLME ARZUSU” / “DESIRE TO BE SEEN” isimli Resim Sergisini 28 Ocak – 16 Şubat 2011tarihleri arasında izleyebilirsiniz.

KISAYOLLAR:

Sergideki eserleri görüntülemek için tıklayınız.

Sanatçı özel sayfasına gitmek için tıklayınız.

1982 yılında Gaziantep’te doğan Ali Özhan Güneş, 2007 yılında Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek Lisans Eğitimini Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Bölümü’nde 2011 yılında tamamladı.

2009 yılında ’’Tanık’’ isimli kişisel sergisiyle Galeri Soyut’ ta başladığı sanat kariyerinde 6 kişisel sergi gerçekleştirdi.  Yeni sergisi ’’İsimsiz!’’ İle izleyicisinin karşısına çıkan Güneş, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Bölümü’nde Sanatta Yeterlik Eğitimine devam etmekte olup, çalışmalarını Eskişehir’deki stüdyosunda sürdürmektedir. Sanatçı Galeri Soyut tarafından temsil edilmektedir.

Kişisel Sergiler:

2018 ‘’ İsimsiz’’ Galeri Soyut / A Salonu, Ankara.

2014 ‘’Aldanış’’ Galeri Soyut / B Salonu, Ankara.

2013 ‘’Cenneti Dikizlerken’’ Teşvikiye Sanat Galerisi, İstanbul.

2012 ‘’Daha Fazla İzle Beni!’’ Teşvikiye Sanat Galerisi, İstanbul.

2011 ‘’Görülme Arzusu’’ Galeri Soyut, Ankara.

2009 ‘’Tanık’’ Galeri Soyut, Ankara.

 In 1982, Ali Özhan Güneş born in Gaziantep. In 2007, graduated from Art Division in Education Faculty at Cumhuriyet University then he has completed master’s degree programme  at Painting Department in Institute of Fine Arts at Mersin University in 2011. He started his artistic career with solo exhibition in 2009 is a Witness at Gallery Soyut, then he presented to the audiance that Desire to be Seen, 2011, Watch Me More!, 2012, Peeping at Paradise, 2013, and Deception, 2014 exhibitions. He exit to the viever with new exhibition is Untitled!, the artist who began to Ph.D at Painting Department in Institute of Fine Arts at Anadolu University, lives and works in his studio in Eskişehir. The artist is represented by

Bugün sanat yapıtı sadece gündelik hayatımızın farklılaşmamış alışkanlıklarına  girmiş bayağı imgelerin  izlerini taşıyor!.. Zira günümüz sanatı, ikon kırıcı bir edimle mevcut imgeleri yok etmek yerine imge imal etmekte ve sanatın estetik kurgusu üzerinden imal edilen bu imge yığınının plastik bir dile dönüşemediği bir gerçeklik bina etmektedir. Dolayısıyla da görülecek hiçbir şeyin olmadığı bir kurgu bolluğu imal etmekten öteye gidemez durumdadır.

Oysa sanat yapıtını izlerken, görünen nesnelliğin taşıdığı plastik değerlerin üzerinden yaratılan imgenin yapıta dönüştürüldüğünü kavradığımız an, eserin yüklendiği öznel ifade gücünü de okumaya başlarız.

Özgürleşme hakkında bütün modernist dayatmalara karşılık yaratılan çağdaş hurafeler, formların, figürlerin ve yaşamın sanıldığı gibi özgür olmadığını gösteriyor. Bu bağlamda Ali Özhan’ın çalışmalarında, hepsi birbirine zincirlenmiş olan bu doneleri özgürleştirmenin tek yolu olarak, onları yaratan ve bağlayan iktidara karşı tüm çıplaklığıyla kendi özgün, özgür alanını, iktidarın gözetleyen tavrına karşı yaratma biçiminde ortaya çıkmaktadır. Öte yandan bu yapıtlar, gözetlenenin tüm sırlarını beden üzerinden göndermeler yaparak kurgulanan bu özgür karşı duruş, kendinden istenileni vermek mi, yoksa gözetleyene karşı gözetlenecek tüm sır ve  kimliğe dair şifreleri tenin çıplaklığı üzerinden ifşa ederek kendini özgürleştirdiğini sanması olarak mı okunmalı?  Nesnel görselliğin öznelliğe kazandıracağı özgürlük, gözetleyene karşı bir tavır mı, kazanılmış haklar mı ya da yaratığını sandığı özgür ve özgün sanılanın, gerçekte görsel nesnelliğin bayağılığı üzerinden utanca dönüşen görselliğin tutsaklığı mıdır?

Psikolojik teslimiyetin sonucu olarak, gözetleyen güç karşısında duygusal yenilginin sonucu olan travma utanç ve yenilginin ta kendisi değil midir? Ali Özhan’ın çalışmalarına bu saptamalardan bakmaya çalışırsak; sanatçı nın tuval üzerinde geniş alanlarda yaratığı boşluklar, sanki figür mekanı terk etmek istermiş de tuvalin kenarlarına doğru yakalanacakmış gibi kurguladığı figüratif kurgu, çıplaklığın gözetleyene karşı (gösteren) bir güç temsili gibi durmadığını, bir sıradanlaşmanının bayağılığının görselleştiği nesnel ifadeler olarak yorumlanabilir. Gözetleyen güç karşısında sanatçı, toplumsal ve bireysel mecralarda yaşadığı dramanın sonucunu, geniş tuval yüzeylerinde yaratığı güçlü tekniği ile kurguladığı kompozisyonlarda  adeta yeniden yaşamaktadır. İnsanın tuval yüzeyi üzerindeki boşlukların tuval yüzeyindeki kayboluşunu, özgür olacağı düşüncesiyle biçimlendirdiği nesnel görselliğin malzemesi olarak ifade etmeye çalışıyor. Kendi içinde öznel kimliğin nesnel görselliklerle yüzleştiği kurgular,  gerçeği görme, algılama, görüngüyle öznel olanın çatışması gibi görünse de gerçekte bir tür yüzleşmedir.

Sonuç itibariyle Ali Özhan’ın çalışmaları  gözetleyen güç ile gözetlenen arasındaki öznel gerilimin plastik metinleridir.

-Ahmet Yeşil, 2011

Aşağıdaki görsellere tıklayarak büyütebilirsiniz. Eser hakkında detaylı bilgi almak için, görselin altında yer alan eser kodunu (örn:sy1810-13) belirterek bizimle e-posta (galerisoyut@gmail.com), telefon (0312 438 86 70), whatsapp (0532 550 99 94) veya aşağıdaki formu kullanarak iletişime geçebilirsiniz. Click on the thumbnails below to enlarge it. You can contact us by e-mail, phone or using the form below.

ESERLER - ARTWORKS

Aşağıdaki görsellere tıklayarak büyütebilirsiniz. Eser hakkında detaylı bilgi almak için, görselin altında yer alan eser kodunu (örn:sy1810-13) belirterek bizimle e-posta (galerisoyut@gmail.com), telefon (0312 438 86 70), whatsapp (0532 550 99 94) veya satın al sekmesindeki formu kullanarak iletişime geçebilirsiniz. Click on the thumbnails below to enlarge it. You can contact us by e-mail, phone or using the form on the Buy tab.

aog1101-01 aog1101-02 aog1101-03 aog1101-04 aog1101-05 aog1101-06 aog1101-07 aog1101-08 aog1101-09 aog1101-10 aog1101-11 aog1101-12